Cuvinte inspirate

Cuvinte inspirate în spaţiul virtual
Bloggeri Creştini
Linkuri Creştine
Top Creştin 1000
Sondaje Creştine
Cuvinte inspirate
Tinere voci

"din Biblie"

… din Biblie
Animale din Biblie
Instrumente din Biblie
Locuri din Biblie
Minerale din Biblie
Măsuri din Biblie
Nume din Biblie
Plante din Biblie
Popoare din Biblie

Misionari


Criterii de evaluare în blogosferă

Publicat de admin luni, 22 februarie 2010

Am fost abordat pe această temă şi de aceea am să spun câteva cuvinte despre criteriile de evaluare în blogosferă.

1. Criteriul popularităţii
Un spaţiu virtual este considerat cu atât mai popular cu cât are mai multe vizite şi/sau comentarii.
Popularitatea se obţine prin mai multe mijloace, cum ar fi subiectele abordate, vechimea în blogosferă, talentul cuiva de a stimula interactivitatatea pe spaţiul său virtual…
Popularitatea poate fi măsurată prin contorizare.
În mod normal se contorizează în general vizitele directe, nu şi cele de pe feed-uri complete, reţele sociale, cu excepţia cazurilor când sunt folosite instrumente mai sofisticate pentru măsurători aprofundate.

2. Criteriul vizibilităţii
Este un criteriu mai degrabă tehnic. Cu cât mai multe linkuri vin spre un anumit spaţiu virtual, cu atât acesta e mai vizibil.
Pot fi linkuri directe, sau din comentarii şi din referinţe.
Aşa operează Google, dar şi clasamentele de specialitate cum ar fi ZeList.

3. Criteriul valoric
Evident că acest criteriu există, însă el nu poate fi evaluat matematic, ci eventual perceput cu alte mijloace.
Valoarea unui spaţiu virtual este dată în primul rând de conţinutul acestuia, fără să negăm şi ingredientele necesare, cum ar fi prezentarea.

Există confuzii şi frustrări în spaţiul virtual tocmai pentru că facem analize greşite.
E adevărat că un spaţiu virtual poate să fie şi populat şi vizibil şi valoros, însă nu neapărat aşa se întâmplă în realitate.
Chiar şi în cadrul aceluiaşi criteriu un anumit spaţiu virtual poate suferi variaţii majore.
Un exemplu ar fi blogurile ce promovează aşa zisele "subiecte de scandal". Când există materie primă "bună", creşte audienţa acelui spaţiu.
Dacă vorbim de vizibilitate vom vedea spaţii virtuale sus în clasament, chiar dacă au mai puţini vizitatori decât altele situate mai jos. Nu e nimic imoral în a face schimb de linkuri. Şi nu e deloc greşit ca motoarele de căutare şi clasamentele să se concentreze pe acest criteriu. E pâinea lor.
Criteriul valoric este întotdeauna discutabil. Este o zonă sensibilă, mai ales dacă vorbim de spaţii virtuale creştine, şi analizele sau comparaţiile trebuie făcute cu multă atenţie.

Notă: Acest material a fost scris pentru încurajarea celor ce scriu cu pasiune, dar şi cu preocuparea pentru conţinut valoros.

0 comentarii

Trimiteți un comentariu

Căutare



Susţin

Facebook Group

Prieteni

A apărut o eroare în acest obiect gadget

Arhiva